neděle 7. února 2010

Museum



Hoi, milí drazí...
Klidný nedělní podvečer, nic neobvyklého. První příspěvek z nového laptopu, s novou myší. Prní příspěvek, kde využívám české klávesnice. Takže po první lekci holandštiny jsem byla značně nadšená, uvidíme jak dlouho mi to vydrží, ale snažím se pravidelně procvičovat čtení zakladnich frází, výslovnost je základ.
Tenhle týden byl víc než odpočinkový... V podstatě už od středy jsem nemusela dělat skoro nic, kromě venčení Sama, to je dřina, no.... :))
V pátek se šlo out. V celku poklidný večer oproti minulým.. To je hned znát ten druhý den. Jen prostě... Myslela jsem si, že moje angličtina bude lepší, přecenila jsem se, sice celkem obstojně rozumím, ale když už chci něco vysvětlit já, hell suck it... Ale praxí se vše snad brzy odstraní. Už aby to bylo. Možná je to i tím, žepřesto všechno je ve mě kus studu. Všimla jsem si, že má angličtina se zlepší hned, jak jsem s někým sama. Hm, to mě štve, něco s tím udělám :) Odepisovat někomu v angličtině mi taky jde mnohem snáz....
Takže páteční taneček v Masu a dřív než pozdě domů :))
Sobota ve znamení nákupů (jak jinak) a konečně muzeum. Zařídila jsem si museumjaarkart, což je karta se slevou na většinu holandských muzeí, často rovnou vstup zadarmo, perfektní pro mě... Překvapilo mě, jak je to jednoduché, nepotřebovali ani moji občanku, stačilo jen říct, že je mi 20 .... Rovnou jsem v muzeu požadala o vstup (s novou jaarkart zdarma)a šla se konečně kochat... Tantokrát mezi egyptskou, mezopotamskou a římskou kulturu... Egypt na mě dýchnul nejvíc, brzo tam půjdu znovu. Konečně se taky musím rozhoupat a vyrazim do Den HAAG, mám to sakra za rohem a je tam Vermeerova Dívka s perlou a hlavně REMRANDTOVA Anatomie doktora Tulpa....
Z nákupů se mnou přišly dvě tašky... Hadry no, co jinýho, pomalu ale jistě obměňuju, aniž bych nějak extra chtěla, jde to samo. Večer s Lambruscem na netu ... Teď čekám od nějakýho chytrolína komentář - KDO JE LAMBRUSCO? Haha.
Dneska kafe a pokec s Luci. Přichazím na to, jak je Leiden malé město. Už i já mám občas na ulici koho pozdravit :)
Dneska slaví Veruny, to znamená, že za týden je Valentines day, right? Slavíte to někdo? Já to půjdu asi oslavit za Rembrandtem a Vermeerem, mohla bych konečně co, ostatně, citím k nim něco jako lásku :)))
Jo a foto je pochopitelně z muzea, pár hieroglyfů pro představu :)
L.*

3 komentáře:

  1. Závist, že uvidíš Dívku s Perlou a Anatomii naživo! Zrovna Anatomie doktora Tulpa se mi od Rembranda líbí nejvíc <333

    OdpovědětVymazat
  2. Anatomii mam taky nejradsi... A za nedlouho do Amsterdamu na NOCNI HLIDKU :))

    OdpovědětVymazat
  3. MAciii:

    Valentika neslavime..vsak vis,ze podporuju ceske zvyky, napr.vanocni( ve skole,apod.),takze jsem pro vyjadrovani lasky porad..a spis slavit na den vyroci vztahu

    OdpovědětVymazat