neděle 14. února 2010

Au Pair JOB

Přátelé, co obnáší má zdejší práce a jak vypadá můj týden?

Pojďme si to shrnout, ať v tom máte pořádek :)

Bydlím ve velkém rodinném domě, 2 patra, můj pokoj v podkroví, koupelnu mám hned vedle a sdílím ji se dvěma staršíma dcerama. Rodiče Miranne a Sander mají 3 holky - Julia (7), Susanne (11) a Marjolijn (13). V přízemí je kuchyň a megaobývák, v patře loznice, koupelna, 2 pracovny, šatník a Juliin pokoj. V podkroví 3 pokoje a koupelna. Pes Sam, 2 roky, Kooiker.

PONDĚLÍ : 7:15 zhruba mě budík oznámí začátek dne, 7:30 jdu vzbudit Julii a Susanne. Rodiče už jaou v práci. Holkám připravím snídani a svačinu do školy. 8:30 čapnu kolo a frčím s Jul na nosiči do školy (asi 3 minuty na kole). Pak zpět, vyvenčit Sama. Udržuju po nich jakštakš čistou kuchyň a holkám kontroluju pokoje každý den ráno, aby se jim neválely hadry a hračky po zemi, ale hlavně když to tak je, tak není mojí prací to uklidit, ale požádat je, ať to uklidí ony. Po víkendu dělám prádlo co Miranne vypere, to znamená třídit a dát kam komu patří - což je někdy těžký odlišit čí je co :) Zapnu MTV, vyžehlím Sanderovy košile. V půběhu dopoledne na nic nemusím spěchat... Kolem druhé hodiny jdu zase se Samem a ve tři pro Jul do školy. Rodiče se vrací kolem páté, tak nějak poskromnu hodit očko po holkách, ale není nutné jim být pořád za zadkem :) Večeři připravuje Miranne, po večeři pomůžu s nádobím (dát ho do myčky :) Thats all.
ÚTERÝ : V podstatě jako pondělí, rodiče jsou také oba v práci, akorát to prádlo už mám za sebou. Když jde vše ok, mám zhruba od 10 do 15 volno, pak Julia a úterní večeře se hostím já. Jak už jsem říkala, nazvala bych obecně jejich večeře spíš ohřívané, než vačené. Zvládl by to každý jouda :)
STŘEDA : Miranne pracuje doma, což znamená, že můžu déle spát, ráno holky vypraví, vetšinou jde i se Samem, tak já jen zkontroluju pokoje holek a po obědě jdu se Samem. Středy mají kratší, takže ze školy jsou už kolem 12. Večer od sedmi mám kurz holandštiny a poté středeční večery patří Einsteinu, jak to tak vypadá :)
ČTVRTEK : Sander pracuje doma - takže v podstatě jako středa, Holky vypravuje on, já jen venčím Sama. V pět hodin jdu Jul doprovodit na gymnastiku a pak zase ohřívám večeři pro ty naše monstra, jak Miranne sama říká.
PÁTEK : Miranne pracuje doma :) VIZ Středa :).......

Samozřejmě, že někdy mě je třeba více, někdy méně, každopádně jiné rodiny, hlavně teda v Česku, tohle zvládají samy, matky, či s pomocí starších sourozeců... A mně tu za to platí. Někdy si třeba Jul chce hrát po škole u nějaké kamarádky, nebo ona u nás, tak o tomhle taky abych měla přehled, vyzvedla jí ...

Julia je takovej andílek na pohled, ale je docela rozmazlená na můj vkus, ale je hodná, dá se říct, nemám s ní žádný problém, poslechne mě, když je potřeba. Všechno v pokoji má růžové, všude barbies, pet shop. Anglicky mi rozumí, ale ještě se neučí, takže na mě mluví smíchaninou holandštiny a angličtiny - když mám štěstí, jinak jen holandsky :) Ráda maluje, chlubí se, dělá ksichtíky, ráda se obléká, zvláštní jak už takhle malý holky mají vkus - to myslím vážně... A ráda se fintí :) A je strašně roztomilá, když mě zrovna neštve :D

Susanne je postřední, spíš sportovně založená. Dyslektička. Ve škole to asi nemá až tak lehký, myslím v kolektivu. Dokáže být hodně náladová a změnit se během vteřiny, ale jinak ke mně se chová skoro vždycky moc hezky, hodně se zájmem, možná kvůli tomu, že asi nemá moc kamarádů, ale vůbec není nijak špatná, jen je to s ni a vrstevníkama asi složitější. ASI. Z holek je se mnou asi nejvíc v kontaktu. Povídá si, pomáhá mi s holandštinou, vyptává se a někdy je až moc zvědavá :) Hraje waterpolo a na trumpetu :) Je spíš taková chlapecká. Taky dokáže prudit, ale mám ji ráda.

Marjolijn je naprosto samostatná, taková mladá studentka už. Beze mě jako au pair se naprosto obejde, naopak mi radí a pomáhá, když ještě něco nevím. Taky se spolu doážeme hezky bavit, však je to normální holka - frčí u ní teď Twilight, haha. Naštěstí se u ní puberta nijak neprojevuje, naopak je milá a fajnová holka.

Moc hezkej vztah mají rodiče s holkama. Takový veselý to tady je. A Sam je vycvičenej, že bych neveřila... Jen jak jde o jídlo, udělá cokoliv :) Jsem ráda, že mají psa - starat se o něj pro mě není práce, ale zábava.

A tak obecně... V domě můžu používat v podstatě vše co potřebuji, jídlo mám k dispozici, večeře s nimi většinou trávím, naučila jsem se konečně používat jejich kávovar... kolo mám vlastní, když je potřeba, můžu využívat i kolo Miranne, je větši, ale taky se hůř ovláda :D Auto nepotřebuju, na zahradu je zima, tv v pokoji mám, radio taky, budík taky...

Víkend mám kompletně volný, pokuď se neděje něco mimořádného. :))) Je to jako v pohádce, v podstatě se moc nezměnilo od toho, bydlet normálně s vlastními rodiči (jen tady jsem samozřejmě samostatnější a nikdo mi neradí do života - bohudík či bohužel???). Jen mám větši finanční možnosti. Leiden je skvělý město, nemohla jsem si vybrat líp. Velikost akorát, nepřeturistováno, v centru všechno co si holka jako já může přát (hlavně hospůdky a kavarničky) ... Kamarády už jsem si tu taky nějaký očíhla, lidi jsou tu obecně pohodový, skvělý... Je to jako sen, co víc si přát. Jen ať se to nepokazí, ale proč by mělo, že? :)

5 komentářů:

  1. To zní skvěle, taky se cítím výborně. Jsem sama zvědavá, kdy se to zlomí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Maciii:

    Tak v tom mame poradek :)ale nazivo to bude jeste lepsi..si myslim :) Kazdopadne to mas vazne pohodicku a to je dobre, misto, kde clovek zije hodne ovlivnuje,takze holky z vejsky, jak me videly, tak povidaly, ze vypadam uz jak prazanda, takze ty jak holandanka :)a to jsi stihla pomerne rychle, zachvilku uz tam budes ctvrt roku. Jo jo..budujes si to tam hezky, jen tak mimo..Monca v Australii si prodlouzili viza o 2 roky,takze si myslim,ze tam jeste nejaky ten patek zustanout no- hold kdyz jsou moznosti,vid? Sleduju Vas obe holky..vlastne i tebe Verco a mam radost..!!!

    OdpovědětVymazat
  3. takova pohodicka, tyjo! ti zavidime jeste vic ;)

    OdpovědětVymazat
  4. zní to moc fajn a jako bývalá aupairka Ti závidím a jsem ráda, že Tě nesedřou z kůže a děláš fakt jen věci, které aupair dělat má a necídíš barák od shora dolů! občas sem "zaběhnu" a je to zajímavá konfrontace s tím, co jsem prožívala jako aupair sama. btw o Holanďanech se říká, že jsou to držgrešle a moje holandská zaměstnavatelka v Irsku to jen potvrdila svým chováním. takže good luck, ať je zbytek pobytu stále tak příjemný!:) terka

    OdpovědětVymazat
  5. : ))))
    Terka: Ahoj :) vždycky je zajímavé porovnávat takové zkušenossti.. Holandani - držgrešle, ještě jsem to neslyšela, každopádně extra šetřivý zrovna nejsou, co se týká třeba jídla, tak bych řekela, že s ním až šereděj. Na druhou stranu šetří energie, elektriku a vodu hlavně. To jo. Jinak moje rodina držgrešlová není :) Samozřejmě, že někdy to není taková pohádka, ale v globalu vlastně je. Přeci jen s dětmi je to občas složitější, ale zatim jsem neměla žádný velký problem, nedej bože konflikt :) Ale rodina tu funguje i ttrochu jinak, než u nás v ČR, děti jsou více rozmazlenější bych řekla, ale zase jsou vedený ke kultuře, k dobrým mravům... uvidíme jak to pošlape dál :)
    Díky všem za přízeň, děcka :) L.

    OdpovědětVymazat